Alternatywa zdobywa klientów
Alternatywa zdobywa klientów
ZBIGNIEW ZWIERZCHOWSKI
P o drogach świata (głównie jednak Japonii i USA) jeździ już ponad 70 tys. aut hybrydowych, czyli elektryczno-spalinowych. Jako pierwsza zaczęła je seryjnie produkować Toyota, jej śladami zaczęli podążać inni producenci.
Auta z napędem hybrydowym są oszczędniejsze i mniej szkodzą środowisku, ale są droższe niż porównywalne samochody z napędem spalinowym. Nie są więc jeszcze dla nich konkurencją, ale mimo wszystko zwiastują przechodzenie przemysłu motoryzacyjnego na alternatywne źródła napędu.
Nie bez znaczenia jest fakt, że aut hybrydowych jest na drogach więcej - po czterech latach od rozpoczęcia ich seryjnej produkcji - niż wszystkich klasycznych aut elektrycznych (zasilanych z ciężkich akumulatorów) wyprodukowanych w ciągu ubiegłych 20 lat.
Auta hybrydowe są uważane jednak za rozwiązanie przejściowe. Wielu producentów uznaje bowiem, że rzeczywistą alternatywą dla dzisiejszego napędu spalinowego będzie napęd elektryczny zasilany w energię przez ogniwa paliwowe. Z planów niektórych firm wynika, że pierwsze seryjne samochody z ogniwami pojawią się za dwa lata....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta