Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak znaleźć się na wielkim rynku UE?

20 listopada 2001 | Ekonomia | ES

ROZMOWA NA GORĄCO

Jan Świetlik - Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, Samodzielna Pracownia Ekonomiki Ogrodnictwa

Jak znaleźć się na wielkim rynku UE?

Mówiło się, że liberalizacja handlu z Unią Europejską spowoduje prawie natychmiast wzrost eksportu polskiej żywności, w tym zwłaszcza owoców i warzyw, tymczasem niczego takiego się nie obserwuje. Dlaczego?

JAN ŚWIETLIK: Są przykłady, że popyt na niektóre polskie produkty żywnościowe szybko rośnie. W latach 1993-1997 eksport pieczarek z Polski wynosił 14-17 tys. ton. W 1998 r. wzrósł do 23,1 tys. ton, a w roku 2000 do 39,3 tys. ton. W I półroczu był o 155 proc. wyższy niż w roku ubiegłym. W tym eksport pieczarek na wymagające rynki Unii Europejskiej zwiększył się z 16,6 tys. ton w roku 1998 do 32,2 tys. ton w roku ubiegłym. W tym roku, po zniesieniu 15-procentowego cła, wzrost eksportu będzie zapewne jeszcze większy. Właśnie przykład pieczarek pokazuje, jak duże są możliwości zwiększenia...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2474

Spis treści
Zamów abonament