Przebaczenie we współczesnych dekoracjach
Przebaczenie we współczesnych dekoracjach
Stanisława Celińska (terfniś Trinkulo i Magdalena Cielecka (Ariel)
FOT. STEFAN OKOŁOWICZ
Inscenizacja "Burzy" Williama Szekspira wystawiona przez Krzysztofa Warlikowskiego w warszawskim Teatrze Rozmaitości okazała się efektowna, zdyscyplinowana formalnie i zaskakująco - jak na obrazoburczy temperament reżysera - wierna duchowi tekstu. Powstała przypowieść o przebaczeniu, której współczesny sztafaż kostiumowo-sytuacyjny nie odebrał, na szczęście, właściwej siły wyrazu. Do dzisiejszego widza przemawia także żywym, plastycznym językiem przekładu Stanisława Barańczaka.
"Burza" jest ostatnią skończoną sztuką Szekspira i zdaniem znawców najbardziej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta