Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rygory konieczne i niekonieczne

07 lutego 2003 | Prawo | AŁ
źródło: Nieznane

Przewoźnicy protestują, posłowie pracują nad zmianami

Rygory konieczne i niekonieczne

Poznański protest przewoźników nie był chyba ostatnim. Transportowcy coraz częściej skarżą się na wysokie koszty prowadzonej działalności. Wiele z nich jest jednak konsekwencją dostosowywania polskiego prawa do unijnego, w szczególności wprowadzania rygorów mających zapewnić bezpieczeństwo na naszych drogach.

FOT. MAREK LAPIS / ARTMEDIA

AGATA ŁUKASZEWICZ

Dopiero co protestowali kierowcy ciężarówek w Poznaniu, domagając się zmniejszenia kosztów funkcjonowania firm transportowych, a już mówi się o kolejnych akcjach. Powodem są zbyt wysokie koszty prowadzenia działalności i nieżyciowe, zdaniem kierowców, przepisy.

Coraz więcej przewoźników myśli o zamknięciu działalności. Ministerstwo Infrastruktury nie wyklucza ustępstw, ale zaznacza, że lwia część wprowadzonych w ostatnim czasie organizacyjnych i finansowych rygorów jest spowodowana dostosowywaniem naszego prawa do rozwiązań unijnych.

Ile z blisko 70-tysięcznej rzeszy firm przewozowych utrzyma się na rynku? Na to pytanie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2843

Spis treści
Zamów abonament