Musimy równać do Unii
Musimy równać do Unii
Konsumenci, choć stanowią największą grupę interesów w każdym kraju, nie zawsze są poważnie brani pod uwagę przez decydentów politycznych. Dlatego też jest bardzo ważne, aby środowiska konsumenckie - czy to reprezentowane przez administrację rządową, czy przez organizacje społeczne - mówiły jednym głosem.
Pod takim przesłaniem odbyło się berlińskie seminarium poświęcone polityce konsumenckiej w Polsce i Unii Europejskiej. Było to pierwsze ze spotkań organizowanych przez Komisję Europejską dla środowisk konsumenckich z państw kandydujących do Unii. Polskimi uczestnikami byli przedstawiciele Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Federacji Konsumentów, Stowarzyszenia Konsumentów Polskich, sądów i mediów.
W jedności siła
Uczestnicy zagraniczni podkreślali, że niezwykle ważne jest, aby organizacje konsumenckie jednoczyły się. Do nich w pierwszej kolejności zwracają się ludzie mający problemy z zakupionym towarem. To nowe podejście, gdyż jeszcze niedawno akcentowano potrzebę pewnej rywalizacji między organizacjami konsumenckimi. Dawało to ponoć gwarancję lepszej jakości i wydajności ich działania.
- To już przestarzały pogląd. Organizacje nie powinny dublować się w działalności - przekonywał...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta