Martwa maska
Martwa maska
To już drugie szaleństwo władcy ukazane w tym sezonie na stołecznych scenach. Obu realizacji podjęli się znani i cenieni reżyserzy filmowi. W Dramatycznym "Szaleństwo Jerzego III" wystawił Filip Bajon, a w Ateneum "Żywą maskę" przygotował Robert Gliński.
Dramat Pirandella grany także pod tytułem "Henryk IV" uważany był za najwybitniejszy utwór w dorobku pisarza. Należy on do drugiego okresu jego twórczości. Wtedy właśnie teatr stał się dla Pirandella wykładnią dyskusji nad problemami moralnymi, nad niemożnością porozumienia, nad wiecznym niepokojem artysty, którego osiągnięcia odbiegają nieustannie od głoszonych ideałów. "Henryk IV" budził zaraz po...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta