Pieniądze środkiem a nie celem
Pieniądze środkiem a nie celem
LECH JAWORSKI
Jest jeden rynek mediów i nadawcy publiczni nie mogą funkcjonować w oderwaniu od niego. Trzeba jednak pamiętać, że mają do spełnienia pewną misję.
Rozważając funkcjonowanie nadawców publicznych na rynku mediów, trzeba mieć świadomość kilku oczywistych, a jednak nie zawsze zauważanych kwestii.
Po pierwsze - rynek mediów w naszym kraju reguluje nie tylko ustawa o radiofonii i telewizji , ale także ustawa o kinematografii , ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych , prawo prasowe i prawo telekomunikacyjne . Nowelizując je, trzeba więc pamiętać o ich systemowej spójności.
Po drugie - media publiczne to nie tylko Telewizja Polska, ale również nadawcy radiowi: Polskie Radio SA oraz siedemnaście niezależnych od siebie rozgłośni regionalnych. Niestety patrzenie na media publiczne przez pryzmat telewizji jest dziś wyraźnym i bardzo niepokojącym zjawiskiem.
Po trzecie - rynek mediów jest jeden dla wszystkich nadawców. Nie da się więc rozpatrywać funkcjonowania nadawców publicznych w jakimś odrębnym, tylko im właściwym sektorze działalności. Wyróżniająca tych nadawców misja publiczna i finansujące ją opłaty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta