Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pieniądze środkiem a nie celem

20 lipca 2004 | Prawo | LJ

Media Miejsce nadawców publicznych na konkurencyjnym rynku

Pieniądze środkiem a nie celem

LECH JAWORSKI

Jest jeden rynek mediów i nadawcy publiczni nie mogą funkcjonować w oderwaniu od niego. Trzeba jednak pamiętać, że mają do spełnienia pewną misję.

Rozważając funkcjonowanie nadawców publicznych na rynku mediów, trzeba mieć świadomość kilku oczywistych, a jednak nie zawsze zauważanych kwestii.

Po pierwsze - rynek mediów w naszym kraju reguluje nie tylko ustawa o radiofonii i telewizji , ale także ustawa o kinematografii , ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych , prawo prasowe i prawo telekomunikacyjne . Nowelizując je, trzeba więc pamiętać o ich systemowej spójności.

Po drugie - media publiczne to nie tylko Telewizja Polska, ale również nadawcy radiowi: Polskie Radio SA oraz siedemnaście niezależnych od siebie rozgłośni regionalnych. Niestety patrzenie na media publiczne przez pryzmat telewizji jest dziś wyraźnym i bardzo niepokojącym zjawiskiem.

Po trzecie - rynek mediów jest jeden dla wszystkich nadawców. Nie da się więc rozpatrywać funkcjonowania nadawców publicznych w jakimś odrębnym, tylko im właściwym sektorze działalności. Wyróżniająca tych nadawców misja publiczna i finansujące ją opłaty...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3282

Spis treści

Olimpiada Letnia 2004 w Atenach

Zamów abonament