Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informacje

17 maja 1995 | Ekonomia | JB

Informacje

Indie: Coca Cola zagraża herbacie

Indyjscy producenci herbaty, którzy w ostatnich kilku latach musieli poważnie zmniejszyć wielkość produkcji z powodu załamania zamówień z b. ZSRR, są ponownie zaniepokojeni rosnącą sprzedażą napojów gazowanych koncernów Coca Cola i Pepsi Co. Obie firmy pojawiły się w Indiach w 1990/ 91 r. wraz z rozpoczęciem reform rynkowych i od tego czasu zdołały zwiększyć o 40 proc. wielkość swojej sprzedaży. W ub. r. Coca Cola sprzedała w Indiach 128 mln skrzynek napojów, tj. o 6, 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Tymczasem, od 1991 r. , konsumpcja herbaty wzrosła w Indiach zaledwie o 20 mln kg i osiągnęła w ub. r. 525 mln kg. W br. wielkość ta ma osiągnąć 605 mln kg. Zdaniem dyrektora generalnego największego producenta herbaty na świecie, Tata Tea RK Krishna Kumara, napoje gazowane są szczególnie popularne wśród bardzo licznej młodzieży indyjskiej. (Reuter)

Porozumienie Dacia -- Peugeot już wkrótce

Rzecznik rumuńskich zakładów motoryzacyjnych Dacia SA zapowiedział, że najprawdopodobniej pod...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 481

Spis treści
Zamów abonament