Informacje
Informacje
Indie: Coca Cola zagraża herbacie
Indyjscy producenci herbaty, którzy w ostatnich kilku latach musieli poważnie zmniejszyć wielkość produkcji z powodu załamania zamówień z b. ZSRR, są ponownie zaniepokojeni rosnącą sprzedażą napojów gazowanych koncernów Coca Cola i Pepsi Co. Obie firmy pojawiły się w Indiach w 1990/ 91 r. wraz z rozpoczęciem reform rynkowych i od tego czasu zdołały zwiększyć o 40 proc. wielkość swojej sprzedaży. W ub. r. Coca Cola sprzedała w Indiach 128 mln skrzynek napojów, tj. o 6, 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Tymczasem, od 1991 r. , konsumpcja herbaty wzrosła w Indiach zaledwie o 20 mln kg i osiągnęła w ub. r. 525 mln kg. W br. wielkość ta ma osiągnąć 605 mln kg. Zdaniem dyrektora generalnego największego producenta herbaty na świecie, Tata Tea RK Krishna Kumara, napoje gazowane są szczególnie popularne wśród bardzo licznej młodzieży indyjskiej. (Reuter)
Porozumienie Dacia -- Peugeot już wkrótce
Rzecznik rumuńskich zakładów motoryzacyjnych Dacia SA zapowiedział, że najprawdopodobniej pod...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta