Państwowe spółki nie przyspieszą budowy autostrad
Drogownictwem zajmują się w Polsce Ministerstwo Transportu i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, działa też kilku prywatnych koncesjonariuszy. Mogłoby się wydawać, że to dosyć. Wkrótce jednak mają pojawić się jeszcze drogowe spółki specjalnego przeznaczenia. Projekt ustawy w tej sprawie ledwie trafił do Sejmu, a już minister transportu zapowiada kolejne zmiany organizacyjne i powołanie prywatno-państwowych koncesjonariuszy.
Dróg i autostrad buduje się w Polsce niewiele i nie brak środków finansowych jest tu główną przeszkodą. Wypada zgodzić się ze stwierdzeniem zawartym w uzasadnieniu do projektu ustawy o specjalnych spółkach, że administracja drogowa, zwłaszcza zaś GDDKiA, w dotychczasowej strukturze wyczerpała możliwości techniczne, organizacyjne i finansowe prowadzenia dużych inwestycji. Tę olbrzymią organizację (ponad 3 tys. ludzi) powołano do nadzoru nad wydawaniem publicznych pieniędzy na budowę i utrzymanie dróg krajowych. Sądząc po rezultatach, w niewielkim...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta