Jak przygotować się do oferty publicznej
Na sukces oferty publicznej trzeba zapracować. To wielomiesięczny wysiłek właścicieli, kadry zarządzającej, pracowników i doradców zewnętrznych. Wpływ na ostateczne wyniki będzie miał poziom przygotowania spółki i dokumentacji, pozycjonowanie oferty w sprzyjających warunkach rynkowych, pozyskanie odpowiedniej struktury akcjonariatu, a także skuteczny marketing.
KROK 1. DECYZJA O WEJŚCIU NA GIEŁDĘDecyzja o wejściu na giełdę należy do właścicieli i ma charakter strategiczny. Dla powodzenia całego procesu ważne jest, aby przekonani do niej byli kadra zarządzająca i pracownicy. Mogą do tego służyć programy motywacyjne, których elementem jest przydział akcji na preferencyjnych warunkach.
Sukces oferty publicznej można rozpatrywać na wielu płaszczyznach. Jednak najbardziej wymierne są efekty finansowe, a więc suma pozyskanego kapitału, uzyskana cena emisyjna i niezaspokojony popyt, który przeniesie się na parkiet w dniu debiutu giełdowego i pozwoli na dobrą wycenę spółki.
KROK 2. WYBÓR DORADCÓWDla powodzenia oferty kluczowy jest dobór doradców zewnętrznych....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta