Trudny rynek kolportażu
W Polsce działa około 60 firm kolporterskich
Trudny rynek kolportażu
Ruch widać wszędzie. I trudno się dziwić, skoro firma już od 80 lat zajmuje się kolportażem prasy. Widać ją też codziennie, bo każdego dnia aż 9 milionów Polaków kupuje gazety w 17 tysiącach popularnych kiosków.
Ruch, który w 1992 roku przekształcił się w spółkę akcyjną, jest wciąż niekwestionowanym liderem w krajowej dystrybucji prasy. Oprócz sieci kiosków zaopatruje w ponad 2 tysiące tytułów prasowych jeszcze 10 tysięcy innych kiosków i sklepów. Ostatnio firma uruchamia i z powodzeniem prowadzi salony prasowe, zwykle połączone z czytelniami. Warto zaznaczyć, że ten bezpłatny kontakt z prasą krajową i zagraniczną skutecznie wspiera inną ofertę usługową Ruch S. A. , jaką jest zaopatrywanie czytelników w interesujące ich tytuły w systemie prenumeraty.
Trudna branża
Branża, w której działa Ruch S. A. , nie jest zbyt dochodowa. Spółka klasyfikowana jest przez GUS w grupie 51, 7 -- pozostała sprzedaż hurtowa. Wskaźniki rentowności obrotu brutto i netto kształtowały się dla tej grupy następująco: w 1994 roku rentowność brutto 1, 46 proc. , rentowność netto 0, 15 proc. , zaś w 1995 roku rentowność brutto 1, 71 proc. , rentowność netto 0, 52 proc. Dla Ruch S. A. odpowiednio: w 1994 roku rentowność...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta