Flota ucieka pod tanie bandery
Polski transport morski
Flota ucieka pod tanie bandery
W ub. r. w Polsce drogą morską przetransportowano 24968 tys. tładunków, o 7, 8 proc. więcej niż w 1994 r. (23168 t) . Natomiast zmniejszyły się przeładunki w morskich portach handlowych z 52384 tys. tdo 49175 tys. t, co stanowi 93, 9 proc. tego co dwa lata temu.
Dotychczasowa, pogarszająca się od lat sytuacja ekonomiczno-finansowa polskich armatorów była spowodowana m. in. długotrwałą dekoniunkturą na światowym rynku frachtowym (stopniowa poprawa następuje dopiero od dwóch lat) , zmniejszeniem się przewozów polskiego handlu zagranicznego drogą morską, wzrostem udziału konkurencji w przewozach o 22 proc. w 1980 r. , o 48, 4 proc. w 1990 r. i o 52, 8 proc. w 1994 r. i zniesieniem systemu taryf transportowych w przewozach między byłymi krajami członkowskimi RWPG. Poza tym -- mało elastyczne reagowanie przez armatorów na zmiany rynku frachtowego w żegludze liniowej, w tym zwłaszcza na załamanie się przewozów ładunków polskiego handlu zagranicznego i ładunków byłej RWPG, przeinwestowanie, brak profesjonalnych kadr przygotowanych do zarządzania skomplikowanymi grupami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta