Dwa grzyby w barszcz
Rywalizacja o badanie widowni tv
Dwa grzyby w barszcz
Od lipca w Polsce zaczną działać dwa systemy elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej. Całkowicie zostaną wdrożone w przyszłym roku. Tak więc Polska nie dysponująca w ogóle nowoczesnymi metodami pomiaru audytorium telewizyjnego znajdzie się w sytuacji, w której istnieją dwa równoległe, niezależne i rywalizujące ze sobą systemy. Czy nieunikniona jest wojna totalna między nimi, oznaczająca podważanie wyników badań?
Na razie przedstawiciele obu: z jednej strony OBOP, z drugiej AGB Polska, wymieniają prztyczki. OBOP mówi, że AGB Polska obiecuje natychmiastowe podawanie danych, co wykrzywi obraz audytorium, jako że badania małej grupy (250 gospodarstw) obejmą tylko Warszawę i województwo stołeczne. AGB Polska zaś zauważa, że prowadzone przez OBOP badania 200 gospodarstw rozsianych po całej Polsce nie dadzą reprezentatywnych wyników. OBOP twierdzi, że AGB Italia Group, której filią jest AGB Polska, prowadzi za Zachodzie bezpardonową rywalizację o rynek, a AGB Polska, że OBOP jako związany z jednym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta