Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szarość pod czarnym skrzydłem

13 grudnia 2010 | Życie Warszawy | Jolanta Gajda-Zadworna
Scenografię wymyśliła Honorata Mochalska, kostiumy i maski – Anna Czyż, lalki są dziełem Macieja Luścińskiego. Na zdjęciu: Członek
autor zdjęcia: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa
Scenografię wymyśliła Honorata Mochalska, kostiumy i maski – Anna Czyż, lalki są dziełem Macieja Luścińskiego. Na zdjęciu: Członek
Adaś
autor zdjęcia: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa
Adaś
Wroniec
autor zdjęcia: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa
Wroniec

Trzynaście miesięcy po premierze książki, w rocznicę stanu wojennego, Kamienica wystawia spektakl na podstawie „Wrońca” Jacka Dukaja. Ale proponuje oprawę bliższą realiom z lat 80.

Spektakl zapowiada plakat z okładką książki, którą plastycznie opracował młody, ale już uznany grafik ze studia Platige Image (współtwórca animowanego „Kinematografu” i pełnometrażowego „Hardkoru’ 44”). Jakub Jabłoński ma 29 lat i rok 1981 zna głównie z opowiadań.

W jego interpretacji realia opowieści o siedmioletnim Adasiu, uczestniczącym w dramatycznych wydarzeniach stanu wojennego, są barwniejsze, niż wynikałoby to z dokumentów i relacji świadków.

– To efekt kompromisu – mówi grafik.

Początkowo planowali z Jackiem Dukajem, by plastyczne dopełnienie tekstu nawiązywało do jakiegoś graficznego stylu czy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8801

Spis treści
Zamów abonament