Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zwykle ulegli, ale ostrożni przy nowościach

27 lipca 1996 | Ekonomia | GS BM

Polacy przed szklanym ekranem

Zwykle ulegli, ale ostrożni przy nowościach

Połowa Polaków uważa reklamę telewizyjną za potrzebną, blisko połowa przyznaje, że ulega jej wpływowi, lecz również połowa stwierdza, że kupuje stale ten sam produkt. Wśród przeciwników reklam najwięcej zwolenników (46 procent) znajduje twierdzenie, że reklama to zwykła propaganda.

Prawie połowa Polaków dokonuje zakupów pod wpływem reklam telewizyjnych (46 procent) , tyle samo ludzi stwierdza, że nigdy nie usiłowali kupować towarów znanych z reklamy (48) . 6 procent ludzi próbowało kupić reklamowane w telewizji produkty, ale im się to nie udało.

Produkty reklamowane w TVP najczęściej kupowały gospodynie domowe (77 procent) , osoby młode (55 procent) , bezrobotni (55 procent) , pracownicy umysłowi (54 procent) , osoby znajdujące się w dobrej sytuacji materialnej (ok. 50 procent) oraz uczniowie i studenci (50 procent) .

Wpływom reklam słabiej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 816

Spis treści
Zamów abonament