Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kiedy sprzedawca musi przyjąć od klienta towar z powrotem lub obniżyć jego cenę

04 stycznia 2011 | Prawo i praktyka | Michał Kołtuniak

Jeżeli produkt jest zgodny z umową, przedsiębiorca nie ma obowiązku zaakceptowania zwrotu. Jednak są od tego wyjątki, gdy sprzedaż została dokonana poza lokalem firmy lub na odległość

Podstawowe zasady związane z reklamacją wadliwego towaru określają przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.).

Prawo do reklamacji pojawia się wtedy, gdy stwierdzona zostanie niezgodność towaru z umową. Innymi słowy okaże się, że nie nadaje się on do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest zwykle używany (kalkulator w ogóle nie podaje wyników obliczeń) lub jego właściwości nie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8818

Spis treści
Zamów abonament