Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprzedaż motocykli ciągle w dołku

04 stycznia 2011 | Ekonomia | Adam Woźniak
BMW R 1200 GS jest liderem sprzedaży marki w Polsce
źródło: BMW
BMW R 1200 GS jest liderem sprzedaży marki w Polsce
Suzuki Intruder M1800  model 2010 kosztuje 50 tys. zł.
źródło: Suzuki
Suzuki Intruder M1800 model 2010 kosztuje 50 tys. zł.
Yamaha to najpopularniejsza zagraniczna marka na polskim rynku
źródło: Archiwum
Yamaha to najpopularniejsza zagraniczna marka na polskim rynku

Japońskie marki przeżywają głęboki kryzys. W 2011 roku poprawią się wyniki producentów europejskich

Miniony rok nie rozpieszczał importerów motocykli. W okresie od stycznia do końca listopada (ostatnie dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego) ich sprzedaż wyniosła 8,5 tys. sztuk i zmalała w porównaniu z poprzednim rokiem o 2,6 proc. Ucierpiały zwłaszcza marki japońskie – liczba ich nabywców zmalała nawet o jedną czwartą. Mniej było także chętnych na motocykle używane. Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów w ciągu 11 miesięcy ich liczba stopniała z 39,5 do 37,2 tys. sztuk, tj. prawie o 6 proc.

Najbardziej straciły marki japońskie. Sprzedaż nowych motocykli Yamaha zmalała do nieco ponad 1 tys. sztuk z 1,4 tys. rok wcześniej. To największy spadek, o 26,2 proc. Równie mocno zmalała sprzedaż Hondy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8818

Spis treści
Zamów abonament