Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sieci przez 15 lat zmieniły rynek

04 stycznia 2011 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Małych sklepów wciąż ubywa. Eksperci są jednak zgodni,  że dominacja wielkich sieci na pewno nam nie grozi.
źródło: Rzeczpospolita
Małych sklepów wciąż ubywa. Eksperci są jednak zgodni, że dominacja wielkich sieci na pewno nam nie grozi.

Pierwszy hipermarket ruszył w Polsce w 1996 roku. Sieci już zainwestowały 35 mld dol. i dalej szybko się rozwijają

W 1996 r. w podwarszawskim Piasecznie ruszył pierwszy hipermarket francuskiej sieci Auchan. Uważa się to za symboliczny start wielkich sieci, choć już w 1995 r. działalność w naszym kraju rozpoczęło Tesco jako inwestor strategiczny supermarketów Savia oraz niemiecki Hit. Od tego czasu wielkie sieci zainwestowały w Polsce imponującą sumę 35 mld dol. i gruntownie przebudowały rynek.

– Wprowadziły też zupełnie nowe standardy odnośnie do oferty, liczby kas czy także cen. Dla tradycyjnego handlu była to na pewno rewolucja – mówi Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry.

O ile na początku liczba tradycyjnych niewielkich placówek jeszcze rosła, o tyle od 2003 r. jednak stale spada i zniknęło ich już ponad 17 tys. Według Euromonitora w 2010 r. obroty małych sklepów spożywczych liczone w cenach bieżących spadły w porównaniu z 2009 r. o 1,9 proc., do 63,2 mld zł. To już...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8818

Spis treści
Zamów abonament