Sobieski zdobył Amerykę
Stany Zjednoczone wyprzedziły Polskę i są największym rynkiem wódki grupy Belvedere
Jak dowiedziała się „Rz", do awansu rynku amerykańskiego, na którym wódka Sobieski jest obecna od niemal czterech lat, doszło na przełomie 2010 i 2011 r. W całym ubiegłym roku jej sprzedaż w Stanach Zjednoczonych wzrosła o ok. 50 proc., do nieco ponad 7,8 mln l.
Na dotychczasowym podboju USA przez sobieskiego się nie skończy. – Zakładamy, że w 2012 r. uda się nam zwiększyć sprzedaż do 18 mln litrów – zapowiada Krzysztof Tryliński, dyrektor generalny i współwłaściciel polsko-francuskiej grupy Belvedere, trzeciego producenta wódki w naszym kraju.
Tryliński wyjaśnia, że swój awans na rynku amerykańskim marka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta