Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sukces na talerzu

23 stycznia 2012 | Wiarygodność finansowa

Perswazja czy wywieranie wpływu to skuteczne narzędzia w pozyskiwaniu nowych klientów, a co za tym idzie i wzrost sprzedaży nawet w czasie kryzysu

Zastanówmy się, czy w wyniku perswazji można kogoś nakłonić do pożądanych przez nas zachowań konsumenckich? Prof. Robert Cialdini, amerykański specjalista od psychologii społecznej, twierdzi, że można wywrzeć wpływ na drugiego człowieka. Konsumenci współcześni wystawieni na masowe oddziaływanie środków perswazyjnych i manipulacyjnych wiedzą, kiedy ktoś składa im ofertę w dobrej intencji, a kiedy chce ich posadzić na tzw. lewe sanki. Czy zdobyte „dyplomy" i „umiejętności" mają wpływ na proces sprzedaży, podniesienie skuteczności handlowca? W dłuższej perspektywie tak. Aby dziś odnieść sukces na  konkurencyjnym rynku, warto korzystać ze wszystkich możliwych technik związanych z wywieraniem wpływu na innych. Trzeba je jednak stosować z głową i dużym znawstwem.

Certyfikat cię wyróżni

– Człowiek jako istota społeczna potrzebuje innych ludzi, żeby być w pełni człowiekiem. Żyjąc wśród ludzi i komunikując się z nimi, wpływamy na nich, ulegając jednocześnie wpływom z ich strony. Proces ten zachodzi przez całe życie zarówno świadomie, jak i nieświadomie. Jeżeli zadamy sobie pytanie, po co wpływamy na innych, odpowiedź nasuwa się tylko jedna – robimy to po to, aby inni spełniali nasze oczekiwania, co nie zawsze jest łatwe – twierdzi Tomasz Piotr Sidewicz, trener biznesu z 20-letnim stażem. Zdaniem specjalisty człowiek mimo silnie działającej potrzeby...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9138

Wydanie: 9138

Spis treści
Zamów abonament