Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dobra reputacja zwiększa zyski

23 stycznia 2012 | Wiarygodność finansowa
źródło: Corbis

Kryzys finansowy i gospodarczy, jak pokazują badania, spowodował we wszystkich krajach rozwiniętych niepokojący spadek zaufania do biznesu. W Polsce był on stosunkowo niewielki, głównie dlatego, że uniknęliśmy na razie załamania wzrostu gospodarczego. Jednak wraz z nasilaniem się napięć w gospodarce, prawdopodobnie nieuchronnych w obliczu problemów strefy euro, ów kryzys zaufania zawita i do nas. I – m.in. dlatego, że Polacy, jak wiadomo z doniesień psychologów, należą we wzajemnych stosunkach do najbardziej nieufnych nacji w Europie – może pociągnąć to dla naszych przedsiębiorstw i całej gospodarki bardzo przykre następstwa.

– Deficyt zaufania w obrocie gospodarczym utrudnia działalność, hamuje nawiązywanie nowych kontaktów i powoduje dodatkowe koszty – wyjaśnia dr Tomasz J. Dąbrowski ze Szkoły Głównej Handlowej, autor książki „Reputacja przedsiębiorstwa. Tworzenie kapitału zaufania" – kiedy pojawia się nieznany partner, zamiast od razu przystąpić do rozmowy o konkretach i podpisywania kontraktów, trzeba najpierw pokonać barierę nieufności, upewniając się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9138

Wydanie: 9138

Spis treści
Zamów abonament