Jak zyskać na zdalnej pracy
Telepraca to szansa na zmniejszenie kosztów firmy i poprawę efektywności, ale trzeba umieć wykorzystać jej atuty
Przed rokiem łódzka spółka Target BPO specjalizująca się w usługach outsourcingu sprzedaży, księgowości i kadr oddelegowała do pracy w domu 90 proc. pracowników centrali. Jednak potem część z nich wróciła do biura.
– Telepraca dobrze sprawdziła się w przypadku samodzielnych specjalistów, ale okazało się, że menedżerowie, którzy koordynują projekty, dużo lepiej współpracują, gdy mają na co dzień możliwość spotkań w biurze – wyjaśnia Łukasz Gajewski, prezes Target BPO. Dodaje, że dzięki telepracy udało się ograniczyć o ok. 60 proc. powierzchnię i koszty wynajmu biura, specjalny elektroniczny system zaś, który umożliwia koordynację zdalnej pracy, dodatkowo usprawnił ocenę efektywności pracowników.
Wśród zalet telepracy pracodawcy wymieniają najczęściej poprawę efektywności pracowników rozliczanych za wyniki oraz możliwość ograniczenia kosztów. Chwalą też większą dyspozycyjność telepracowników oraz możliwość zatrudnienia specjalistów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta