Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koniec ekspansji płatnej TV

15 maja 2012 | Ekonomia | Magdalena Lemańska
Rynek płatnej telewizji w Polsce i na świecie
źródło: Rzeczpospolita
Rynek płatnej telewizji w Polsce i na świecie

To już ostatni rok wzrostu liczby ich klientów – mówią analitycy. Przewidują, że Cyfrowy Polsat już w I kwartale zaczął tracić rynek

 

Wprawdzie w tym roku płatnym telewizjom jeszcze uda się zyskać nowych klientów, ale zdaniem analityków będzie to już ostatni raz. W ubiegłym roku same tylko trzy największe platformy cyfrowe – Cyfrowy Polsat, Cyfra+ i platforma „n" – przyłączyły netto ok. 270 tys. klientów. W tym zapewne będzie to jeszcze mniej.

– Na koniec tego roku Cyfrowy Polsat będzie miał moim zdaniem ok. 60 tys. abonentów więcej niż na koniec 2011 r., „n": ok. 100 tys. klientów więcej, wyniki Cyfry+ zaś trudno oszacować, ale myślę, że liczba jej abonentów może wzrosnąć maksymalnie o „niskie" kilkadziesiąt tysięcy – szacuje Waldemar Stachowiak, analityk Ipopema Securities. Na koniec 2011 r. te trzy platformy miały łącznie 6 mln abonentów. Wraz z klientami satelitarnej oferty TP SA było to już 6,53 mln klientów. Jeśli doda się do tego ok. 4,5 mln klientów sieci kablowych (których od kilku lat już znacząco nie przybywa), płatną telewizję w Polsce na koniec 2011 roku miało w Polsce ok. 11 mln...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9232

Wydanie: 9232

Spis treści
Zamów abonament