Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sposób na banery w centrum miasta

25 czerwca 2012 | Prawo | Renata Krupa-Dąbrowska

Kraków jako pierwszy ustanowił park kulturowy, żeby walczyć z bałaganem i zalewem reklamy na Starówce

Krzykliwe tablice, billboardy na każdym kroku to zmora dużych aglomeracji. Miasta są bezsilne, jeżeli chodzi o te znajdujące się na działkach prywatnych. – Przez wiele lat była to walka z wiatrakami – przyznaje Filip Szatanik z Urzędu Miasta w Krakowie. – W końcu postanowiliśmy sięgnąć po ustawę o ochronie zabytków. Daje możliwość utworzenia parku kulturowego. Skorzystaliśmy z niej i już widać efekty.

Długie przygotowania

Park obejmuje centrum miasta, a konkretnie rynek i dochodzące do niego ulice.

– Przygotowania do utworzenia parku trwały ładnych kilka lat, nie obyło się też po drodze bez kontrowersji, nie wszystkim się bowiem pomysł podobał. Niezbędne było także uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – tłumaczy Filip Szatanik....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9266

Wydanie: 9266

Spis treści
Zamów abonament