Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przyszłość należy do wody

25 czerwca 2012 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Początek tego roku był udany dla producentów wody. Wielkość jej sprzedaży, w przeciwieństwie do soków czy napojów gazowanych, urosła o niemal 5 proc. Liderem tego rynku jest od lat Żywiec Zdrój.
źródło: Rzeczpospolita
Początek tego roku był udany dla producentów wody. Wielkość jej sprzedaży, w przeciwieństwie do soków czy napojów gazowanych, urosła o niemal 5 proc. Liderem tego rynku jest od lat Żywiec Zdrój.

O 40 proc. urosła wartość rynku napojów w ostatnich pięciu latach. Kolejne lata mogą być mniej udane

– Pierwsze miesiące pozwalają nam patrzeć z optymizmem na tegoroczne wyniki sprzedaży. Pozytywnym bodźcem może być dla branży napojowej także Euro – mówi „Rz" Wojciech Rutkowski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej Przemysł Rozlewniczy. – Kluczowa będzie jednak pogoda w miesiącach letnich – zastrzega.

Koszty coraz wyższe

Branża napojowa jest ostrożna w prognozowaniu, bo właśnie chłodne i deszczowe wakacje sprawiały, że 2011 r. nie był dla niej udany. Firma badacza Nielsen policzyła, że wartość rynku napojów skurczyła się wówczas o 1,3 proc., do niemal 11,2 mld zł. Jej wielkość spadła natomiast o 3,2 proc., do niecałych 5,7 mld l.

Konsumpcji napojów zaszkodziło też zaciskanie pasa przez Polaków. Odczuli to głównie producenci soków, nektarów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9266

Wydanie: 9266

Spis treści
Zamów abonament