Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nerwowe oczekiwanie na złote zyski

07 sierpnia 2012 | Ekonomia | Agnieszka Kamińska
Amber Gold chciał uruchomić wypożyczalnię  aut dla klientów swojej linii lotniczej  – ale mini  nie ruszyły  z parkingu przy gdańskim lotnisku
autor zdjęcia: Wojciech Stróżyk
źródło: Reporter
Amber Gold chciał uruchomić wypożyczalnię aut dla klientów swojej linii lotniczej – ale mini nie ruszyły z parkingu przy gdańskim lotnisku

Średnio na lokacie klienci w gdańskiej firmie zostawiali kilkanaście tysięcy złotych, ale byli też tacy, którzy powierzyli spółce miliony

Piotr Sielicki, prawnik, który zbiera i weryfikuje informacje o klientach poszkodowanych przez Amber Gold, przyjął już zgłoszenia od osób, których wierzytelności sięgają 10,7 mln zł. Osoby, którym minął termin wypłaty środków z lokat, a ich nie odzyskali, zgłaszają się na policję lub do prokuratury.

– Do tej pory wpłynęło do nas pięć zawiadomień od klientów, dotyczących podejrzenia popełnienia przestępstwa przez firmę Amber Gold – mówi „Rz" rzecznik Prokuratury Okręgowej w Gdańsku Wojciech Szelągowski.

Miesięcznie do oddziałów Amber Gold w całej Polsce przychodziły dziesiątki tysięcy klientów. Założyć lokatę zdecydowało się 30 tys. z nich. Kwoty były różne. Wahały się od kilku do nawet kilkuset tysięcy złotych. Przedstawiciele firmy chwalili się, że raz...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9303

Wydanie: 9303

Spis treści
Zamów abonament