Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mocne historie Amerykanów

03 września 2012 | Kultura | Barbara Hollender
Philip Seymour Hoffman  jako tytułowy „Mistrz” u Paula Thomasa Andersona
źródło: materiały prasowe
Philip Seymour Hoffman jako tytułowy „Mistrz” u Paula Thomasa Andersona
Rachel McAdams  i Ben Affleck  w filmie Terrence’a Malicka
źródło: materiały prasowe
Rachel McAdams i Ben Affleck w filmie Terrence’a Malicka

Twórcy z USA na razie zdominowali festiwal, ale też umieją robić filmy społeczne, jak i delikatne opowieści miłosne

Korespondencja z Wenecji

Po pięcioletniej przerwie wrócił do kina Paul Thomas Anderson, twórca „Magnolii" i „Niech poleje się krew". Tylko to wystarczyłoby, żeby w Wenecji przed pokazem prasowym już pół godziny przed rozpoczęciem seansu pod kinem stała długa kolejka.

Przyciągały jednak i nazwiska aktorów: Joaquima Phoeniksa i Philipa Seymoura Hoffmana, a także sama historia, która miała nawiązywać do początków ruchu scjentologicznego.

Mistrz manipulacji

Akcja „Mistrza" toczy się w latach 50. Freddie Quell (Phoenix) ma za sobą traumę II wojny światowej. Jest prostym facetem, który nie umie znaleźć miejsca w dostatniej Ameryce. Niewiele zresztą potrafi. Los styka go z autorem rozpraw psychologicznych, który dla swojej filozofii zdobywa coraz więcej wyznawców.

– Niewiele wiem o dzisiejszej sytuacji scjentologów. Ale przestudiowałem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9325

Wydanie: 9325

Spis treści
Zamów abonament