Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ile lojalności można oczekiwać od banku

28 stycznia 2013 | Prawo | Marek Domagalski

Bank nie musi udzielić klientowi kolejnego kredytu ratunkowego, ale nie może zwlekać z decyzją w tej sprawie.

Zwlekanie, nie mówiąc o zwodzeniu, może być potraktowane jako czyn niedozwolony i skutkować odpowiedzialnością odszkodowawczą banku.

To sedno wyroku Sądu Najwyższego w sprawie, którą Wincenty K., rolnik prowadzący kiedyś dużą hodowlę, wytoczył PKO BP. Żądał ponad 2 mln zł odszkodowania za to, że bank nie udzielił mu trzeciego ratunkowego kredytu, gdy gradobicie zniszczyło mu zasiewy, przez co naraził go na niewypłacalność. Ta niewypłacalność spowodowała wypowiedzenie przez bank wcześniejszych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9447

Wydanie: 9447

Spis treści

Życie Warszawy

Zamów abonament