Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Spotkać szefa na Twitterze

06 lutego 2013 | Kariera i Biznes | Anita Błaszczak
Twitty Izabelli Łukomskiej-Pyżalskiej, prezesa Warty Poznań, śledzi ponad 2 tys. internautów
źródło: Rzeczpospolita
Twitty Izabelli Łukomskiej-Pyżalskiej, prezesa Warty Poznań, śledzi ponad 2 tys. internautów

Menedżerowie powoli przekonują się do internetowych społeczności. To pomoc w budowie wizerunku, ale i ryzyko.

Co łączy Jeffreya Immelta, prezesa General Electric,  Richarda Bransona, szefa Virgin Group,  Ryszarda Tomaszewskiego, prezesa Tesco Polska, oraz Izabellę Łukomską-Pyżalską, szefową klubu Warta Poznań? Wszyscy należą do nielicznej na razie grupy top menedżerów, którzy mają swoje profile na Twitterze, najbardziej popularnym serwisie mikroblogowym w świecie.

Możliwości Twittera już dawno odkryli artyści i politycy.  Menedżerowie na razie przekonują się do niego powoli. Część ekspertów twierdzi, że prędzej czy później muszą to zrobić.  – Większość prezesów powinna zaakceptować fakt, że  media społecznościowe są częścią opisu ich stanowiska. Ludzie chcą szefów z krwi i kości i chcą wiedzieć, co oni myślą – twierdzi w rozmowie z „The Wall Street Journal" Bill George, profesor zarządzania w Harvard Business School i  były szef Medtronic Inc, fan Twittera.

Własny projekt

Według raportu  serwisu CEO.com i firmy doradczej Domo, tylko 30 proc. szefów firm z amerykańskiej listy Fortune 500 jest aktywnych (pod własnym nazwiskiem)  na którymś z czołowych serwisów społecznościowych. Najczęściej na Facebooku (8 proc.), profil  na  Twitterze ma zaledwie 4 proc. szefów. W Polsce na razie są to pojedyncze przypadki. Co ich do tego skłoniło?

– Lubię wyrażać głośno swoje opinie i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9455

Wydanie: 9455

Spis treści
Zamów abonament