Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie ma podstaw do sztucznego podziału

25 marca 2013 | Ekspert księgowego | Aleksandra Tarka
źródło: Rzeczpospolita

Jeśli zakup towarów służy realizacji usług marketingowych, to świadczenie ma charakter kompleksowy i daje prawo do odliczenia całego VAT.

We wniosku o interpretację spółka wyjaśniła, że oprócz swojej podstawowej działalności zamierza zająć się również dystrybucją różnego rodzaju wyrobów. W związku z tym zleci wyspecjalizowanej firmie marketingowej (agentowi) prowadzenie działań promocyjno-reklamowych.

Promocja dystrybuowanych towarów ma pozwolić na długofalowe zwiększenie przychodów spółki i wzmocnienie jej pozycji konkurencyjnej na rynku. Spółka zauważyła, że nabywane usługi marketingowe będą miały charakter kompleksowy. Zapytała jednak czy będzie miała prawo do pełnego odliczenia VAT wynikającego z faktur otrzymanych od agenta z tytułu zakupu kompleksowych usług marketingowych. Jej zdaniem tak, bo nie ma gospodarczego ani prawnego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9495

Wydanie: 9495

Spis treści
Zamów abonament