Recepta wyznacza granicę promocji
Reklama produktu leczniczego ma na celu zwiększenie liczby przepisywanych recept lub sprzedaży i konsumpcji leków
Bardzo szczegółowa regulacja reklamy leków, zawarta w ustawie z 6 września 2001 r. –Prawo farmaceutyczne – wynika z tego, że choć produkty te są dostępne i powszechnie używane, to jednak wprowadzenie ich na rynek bez nadzoru może powodować zagrożenie dla zdrowia i życia człowieka.
Zgodnie z art. 52 Prawa farmaceutycznego reklamą produktu leczniczego jest działalność polegająca na informowaniu lub zachęcaniu do stosowania leku, mająca na celu zwiększenie liczby przepisywanych recept lub sprzedaży i konsumpcji leków.
Wyjątkowość tej definicji, z której wynikają jednocześnie liczne trudności praktyczne, polega na tym, że definicja ta obejmuje nie tylko zachęcanie do stosowania i nabywania produktów, ale także informowanie (o ile takie informowanie ma prowadzić do zwiększenia liczby przepisywanych recept, sprzedaży i spożycia produktów leczniczych). W praktyce nieuniknione są wątpliwości, kiedy informacja zmierza do osiągnięcia celu określonego w powołanym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta