Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mediacja: szybki sposób na reklamację

01 sierpnia 2013 | Prawo | Janusz Świerczyński
źródło: Rzeczpospolita

Jedną z form rozwiązywania drobnych sporów ze sprzedawcami lub usługodawcami jest mediacja prowadzona przez Inspekcję Handlową. Klienci jednak nie wiedzą, 
na czym polega. Choć jest to sposób na szybkie załatwienie reklamacji, wielu kojarzy ją z sądami konsumenckimi.

Jakie problemy rozwiąże mediator

Inspektor może pomóc rozstrzygnąć spory o prawa majątkowe wynikające z umów sprzedaży produktów i świadczenia usług.

Mediacja ta jest procedurą polubowną służącą rozwiązywaniu sporu cywilnoprawnego powstałego między konsumentem a przedsiębiorcą. Najwięcej mediacji dotyczy sporów wynikających z reklamacji towarów przemysłowych, w szczególności obuwia. Sporo wniosków notuje się też z zakresu usług, w tym głównie remontowych. Ostatnio znacznie wzrosła liczba spraw dotyczących sprzedaży internetowej i wykonywanej poza lokalem przedsiębiorstwa. Nie ma ograniczeń kwotowych przedmiotu sporu. Są natomiast określone ustawowe wyłączenia. Inspekcja Handlowa nie ma uprawnień do rozpatrzenia spraw bankowych, kredytowych,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9602

Wydanie: 9602

Spis treści
Zamów abonament