Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient pyta, za co płaci

12 sierpnia 2013 | Prawo | Katarzyna Borowska

Rynek prawny | Kancelarie muszą wyjaśniać, co się składa na ostateczną liczbę godzin przepracowanych dla firmy.

Na Zachodzie dyrektorzy departamentów prawnych firm coraz częściej przyglądają się stawkom kancelarii. Ten trend dociera również do Polski.

Casey Flaherty, dyrektor departamentu prawnego Kia Motors America, egzaminuje kancelaryjnych prawników m.in. z umiejętności obsługi komputera. Boi się, że prawnik poświęca zbyt dużo czasu na czynności techniczne. A jego firma płaci za każdą przepracowaną godzinę.

Jak realizują zlecenia

– Przeprowadził sprawdzian wśród dziewięciu większych firm prawniczych w USA i wszystkie oblały – opowiada Marcin Wystrychowski, partner firmy doradczej The Strom, która zamierza wykorzystać ten kazus na jesiennej konferencji dotyczącej rynku prawnego. Dodaje, że kilka kancelarii pożegnało się z obsługą Kia.

– W Polsce nie spotkałem się z takimi wypadkami. Firmy raczej starają się negocjować odejście od stawek godzinowych na rzecz ryczałtów lub...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9611

Wydanie: 9611

Spis treści
Zamów abonament