Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rewolucja kopernikańska w mediach

22 sierpnia 2013 | Publicystyka, Opinie | Jacek Dąbała
Jacek Dąbała
źródło: materiały prasowe
Jacek Dąbała

Umiejętności dziennikarskie nie mogą – zauważają autorzy „Manifestu XXI” – wyrażać się na poziomie „technika informacyjnego”. Rozwiązaniem może być rygorystyczne edukowanie dziennikarzy, ale także właścicieli i zarządów instytucji medialnych – pisze medioznawca.

Zarabianie pieniędzy przez branżę medialną kończy się tam, gdzie zaczyna się całkowita bezrozumność. A do tego właśnie prowadzi eskalacja zysków oparta głównie na emocjach. „Manifest XXI" Patricka de Saint-Exupéry'ego (francuski dziennikarz i publicysta, spokrewniony z Antoinem de Saint-Exupérym) i Laurenta Beccarii (francuski wydawca, m.in. dyrektor literacki wydawnictw Plon i Stock) opublikowany w „Nowych Mediach" 2013 nr 2 sprzeciwia się temu trendowi, wyznacza perspektywy nie tylko myślenia o mediach, ale przede wszystkim kształcenia dziennikarzy i wszystkich innych pracowników mediów; także osób występujących w mediach i zainteresowanych właściwym rozumieniem komunikatów.

W procesie edukacji należy od początku informować uczniów, jaki poziom intelektualny i inteligencki reprezentują, że są mało uzdolnieni, przeciętni lub wybitni

Okazuje się, że to swoiste podsumowanie rozwoju prasy dotyka czegoś znacznie poważniejszego niż tylko historia – uświadamia medialny poziom wymiany poglądów oraz poziom poglądów społeczeństw w ogóle. Te z kolei są uwarunkowane edukacją dziennikarzy i specjalistów w zakresie komunikowania, ale też – w wyższym profesjonalnym wymiarze – stałym progresem współczesnych doświadczeń samych środków masowego przekazu, stylu zarządzania nimi.

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 9619

Spis treści
Zamów abonament