Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W jaki sposób rozliczać akcje promocyjne

04 grudnia 2013 | Prawo i praktyka | Magdalena Szczepańska Grzegorz Wachołek

PIT/CIT | Podatkowe skutki działań zwiększających zainteresowanie produktami firmy zależą m.in. od zapisów regulaminu ustalonego przez organizatora. Nagrody dla uczestników najczęściej będą podlegać 10-proc. daninie, rzadziej – zwolnieniu.

Podmioty gospodarcze, chcąc podkreślić swoją atrakcyjność na rynku, podejmują działania mające na celu zwiększenie zainteresowania swoją marką i produktami. Przedsięwzięciami tego typu mogą być np.: akcje promocyjne (konkursy) z nagrodami według ustalonych kryteriów. Powstaje jednak pytanie, jak takie działania są postrzegane przez organy podatkowe i jakie mogą być konsekwencje podatkowe zastosowania danej kwalifikacji takiego zdarzenia.

Popularnym sposobem promocji przedsiębiorcy są wszelkiego rodzaju akcje promocyjne, w tym tzw. konkursy, w których zwycięzcami są podmioty osiągające np.: najwyższy poziom obrotu towarami/usługami świadczonymi przez organizatora konkursu. Tego typu akcje promocyjne kierowane są często nie tylko do kontrahentów zewnętrznych (w tym ich pracowników), ale również do pracowników samego organizatora, np.: zatrudnionych przez niego przedstawicieli handlowych.

W przypadku akcji przewidujących nagrody dla najlepszych uczestników powstaje pytanie o skutki podatkowe takich zdarzeń dla organizatora. Największe wątpliwości dotyczą kwalifikacji takiego zdarzenia. Inne są bowiem skutki podatkowe dla nagrody przyznanej w konkursie, a inne dla programu motywacyjnego.

Nie powinno być problemów z kosztami

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT (odpowiednio art. 22 ustawy o PIT) kosztami uzyskania przychodów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9706

Wydanie: 9706

Spis treści

Rzecz o biznesie

Zamów abonament