Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Do programów motywacyjnych zasady ogólne

04 grudnia 2013 | Prawo i praktyka | Magdalena Szczepańska Grzegorz Wachołek

PROCEDURY. Przychody, które pracownik uzyska w ramach eventów zachęcających do efektywniejszej pracy, poprawy jej wyników oraz osiągnięcia określonych zysków przez pracodawcę, powiększą jego pensję.

W świetle aktualnych interpretacji organów podatkowych, jeżeli akcja promocyjna skierowana będzie tylko do pracowników organizatora, to wówczas przysporzenie pracownika z tytułu nagrody należałoby potraktować jako przychód ze stosunku pracy, opodatkowany na zasadach ogólnych.

Załoga innych podmiotów...

Z kolei w odniesieniu do pracowników innych podmiotów, np.: pracowników kontrahenta organizatora akcji, należałoby uznać, że wartość nagrody jest przychodem z innych źródeł opodatkowanym na zasadach ogólnych. Wówczas po stronie podmiotu przekazującego nagrody powstałyby obowiązki informacyjne. Zgodnie z art. 42a...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9706

Wydanie: 9706

Spis treści

Rzecz o biznesie

Zamów abonament