Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Billboard tylko w zgodzie z prawem

13 stycznia 2014 | Prawo i praktyka | Renata Krupa-Dąbrowska

ORZECZNICTWO | Inspektor nadzoru budowlanego, rozpatrując odwołanie przedsiębiorcy, sam powinien stwierdzić, czy sporna reklama nie narusza ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Spółka powiesiła na elewacji budynku reklamę wielkoformatową, oświetloną w nocy przez reflektory zamocowane na stalowych wysięgnikach. Powiatowy inspektor nadzoru nakazał jednak jej zdjęcie.

To był zabytkowy obiekt

Zanim jednak powiatowy inspektor wydał decyzję w tej sprawie, skonsultował się wcześniej z wydziałem architektury i budownictwa urzędu miejskiego. Chodziło o to, czy obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dopuszcza na tym budynku zainstalowanie urządzenia reklamowego oraz czy na jego montaż prezydent miasta przyjął zgłoszenie zamiaru wykonania robót bądź wydał decyzję udzielającą pozwolenia na ich wykonanie.

Okazało się, że spółka złożyła w urzędzie wniosek w sprawie zamiaru powieszenia reklamy, ale postępowanie zostało zawieszone. Natomiast z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wynikało, że budynek, na którym powieszono reklamę, znajduje się w konserwatorskim spisie zabytków architektury i budownictwa.

Wojewódzki konserwator zabytków sprzeciwił się temu, by reklama wisiała na budynku. Według niego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9736

Wydanie: 9736

Spis treści
Zamów abonament