Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Whisky zyskuje, wódka traci

13 stycznia 2014 | Ekonomia i Rozwój
Na alkohole wydajemy miliardy
źródło: Rzeczpospolita
Na alkohole wydajemy miliardy

Niemal 36,2 mld zł mogą wydać Polacy w 2014 r. 
na swoje ulubione alkohole: piwo, wódkę, wino i whisky. To o ponad 300 mln zł więcej niż przed rokiem.

– W 2013 r. spośród alkoholi mocnych najszybciej rosła sprzedaż whisky. Ten trend powinien utrzymać się także w 2014 r. – mówi „Rz" Krzysztof Michalski, dyrektor generalny Diageo Polska, lidera krajowego rynku whisky, producenta m.in. marki Johnnie Walker. – Whisky zyskuje w Polsce na popularności od kilku lat. Potwierdza to stopniową zmianę preferencji konsumentów, którzy są coraz bardziej otwarci na nowe kategorie alkoholi.

Na tak duży wzrost sprzedaży jak whisky nie może liczyć w 2014 r. żaden z ulubionych alkoholi Polaków. Firma badawcza Euromonitor International prognozuje, że na piwo, wódkę, wino i whisky wydamy w sklepach i lokalach gastronomicznych niemal 36,2 mld zł, o ponad 300 mln zł więcej niż w 2013 r. Wartość rynku whisky pójdzie w tym czasie w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9736

Wydanie: 9736

Spis treści
Zamów abonament