Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Amator herbaty nie może być wprowadzany w błąd

22 kwietnia 2014 | Prawo | Danuta Frey
Polski rynek żywności ekologicznej jest szacowany na 100 mln euro rocznie. Popyt na takie produkty stale rośnie
autor zdjęcia: Bartosz Jankowski
źródło: Rzeczpospolita
Polski rynek żywności ekologicznej jest szacowany na 100 mln euro rocznie. Popyt na takie produkty stale rośnie

Tylko producenci wyrobów ekologicznych mają prawo mieć w nazwie firmy określenia „bio" i „eko".

Przepisy unijnego rozporządzenia nr 834/2007 Rady (WE) w sprawie produkcji ekologicznej i znakowania produktów ekologicznych dotyczą również nazwy firmy – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie. Umieszczenie na opakowaniu produktu spożywczego nieekologicznego nazwy firmy z członem „bio" narusza art. 23 ust. 1 i 2 rozporządzenia. Przepis przewiduje, że terminy „bio" i „eko", używane samodzielnie lub łącznie, mogą być stosowane w znakowaniu produktu, który spełnia wymogi rozporządzenia.

Z liściem i bez liścia

Istniejąca od 1992 r. firma Biofluid produkowała...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9820

Wydanie: 9820

Spis treści
Zamów abonament