Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tania szminka z Biedronki

22 kwietnia 2014 | Ekonomia i Rozwój
Spowolnienie gospodarcze nie zniechęciło Polaków do kupowania kosmetyków, choć  wielu z nich częściej  szukało  okazyjnych cen.  Wzrosły zakupy w dyskontach, w internecie, zaś drogerie, a nawet perfumerie, bardziej zabiegały o klientów cenowymi promocjami.
źródło: Rzeczpospolita
Spowolnienie gospodarcze nie zniechęciło Polaków do kupowania kosmetyków, choć wielu z nich częściej szukało okazyjnych cen. Wzrosły zakupy w dyskontach, w internecie, zaś drogerie, a nawet perfumerie, bardziej zabiegały o klientów cenowymi promocjami.

Handel | Do rywalizacji o zakupy kosmetyczne Polaków na dobre włączyły się 
dyskonty. Dla producentów to wyzwanie, bo sieci konkurują głównie promocjami.

Anita Błaszczak

Co łączy znane kosmetyczne marki  L'Oreal, Old Spice, Dove, Palmolive, Soraya i AA? To, że można je było kupić w ubiegłorocznych akcjach promocyjnych w sklepach dyskontowych Biedronka albo Lidl. Dyskonty, które szturmem zdobyły pozycję lidera ogólnospożywczego handlu, teraz wzmacniają ją, rozbudowując swą ofertę kolejnych produktów.

Ostatnio na ich celowniku są też kosmetyki – przede wszystkim marki własne, ale coraz częściej także polskie i zagraniczne brandy  znane z reklam i półek drogerii.

Drudzy po drogeriach

– Bacznie obserwujemy zmiany w trendach konsumenckich i staramy się na nie aktywnie odpowiadać – stwierdza ogólnikowo Patrycja Kamińska z biura prasowego sieci Lidl, która nie ujawnia danych o sprzedaży kosmetyków.

Te informacje zachowuje też dla siebie Jeronimo Martins Polska, właściciel Biedronki, stwierdzając, że sieć rozwija asortyment kosmetyków pod marką własną,  który uzupełnia przy okazji specjalnych ofert (np. z okazji świąt) markowymi produktami.  Joanna Popławska, prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego i wiceprezes ds. produkcji w Oriflame Cosmetics, mówi o zmianie struktury rynku. – W sprzedaży kosmetyków, podobnie jak w innych sektorach FMCG, rośnie rola marek własnych sieci handlowych, w tym dyskontów, które...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9820

Wydanie: 9820

Spis treści
Zamów abonament