Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wina klienta nie ma znaczenia

01 lipca 2014 | Prawo | Aleksandra Tarka

Płatnik musi zwrócić wynagrodzenie z odsetkami, nawet gdy pobrał za duży podatek przez podatnika.

Wczoraj Naczelny Sąd Administracyjny wydał precedensowe rozstrzygnięcie dotyczące płatników. Uznał, że jeśli pobrali za duży podatek, muszą zwrócić wynagrodzenie z odsetkami, nawet gdy do błędu przyczynił się sam podatnik.

Brak certyfikatu

Sprawa dotyczyła jednego z banków. W sierpniu 2007 r. dokonał on wypłaty dywidendy od akcji na rzecz amerykańskiego funduszu. Podatnik nie przedstawił certyfikatu rezydencji podatkowej. W związku z tym bank jako płatnik pobrał 19 proc. CIT.

Płatnik złożył stosowną deklarację i przekazał fiskusowi podatek po potrąceniu swojego wynagrodzenia.

Wynagrodzenie płatnika...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9877

Wydanie: 9877

Spis treści
Zamów abonament