Telemarketer na wylocie
marketing | Nowe przepisy o prawach konsumenta skomplikują życie firmom call center. W branży będą zwolnienia. Pracę może stracić 8–9 tys. osób.
michał duszczyk
Telemarketerzy, z którymi negatywne doświadczenia deklaruje ponad połowa konsumentów (dane TNS), diametralnie zmniejszą swój udział w zawieraniu umów z klientami. To efekt nowelizacji ustawy o prawach konsumenta, według której nie będzie już możliwe zawarcie umowy przez telefon.
Ustalenia z rozmowy telefonicznej będą wymagały bowiem potwierdzenia e-mailowego lub listownego. Ustawa mocno ogranicza zatem możliwości sprzedażowe telemarketerów.
– Biorąc pod uwagę okoliczności zawierania umów, nowe przepisy wpłyną w znaczący sposób na ograniczenie ich zawierania – przyznaje Małgorzata Sieradzka, adwokat, wykładowca Uczelni Łazarskiego. Zdaniem Pawła Jamiołkowskiego, dyrektora...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta