Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kiedy informacja na etykiecie jest prawidłowa

04 marca 2015 | Dobra Firma | Aleksandra Tarka

ORZECZNICTWO | Producent, który oznaczył mleko UHT w woreczkach dodatkowym określeniem „długoterminowe”, nie wprowadził konsumentów w błąd.

Wojewódzki inspektor jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych nałożył na spółdzielnię mleczarską karę 5727 zł za wprowadzenie do obrotu nieprawidłowo oznakowanych trzech partii przetworów mlecznych. Konkretnie chodziło o mleko długoterminowe, masło szlachetne oraz mleko 3,5 proc.

Kontrola wykazała m.in., że w pierwszym wyrobie użyto określenia „długoterminowe" w stosunku do mleka UHT pakowanego w woreczki. Zdaniem kontrolerów sugeruje to, że artykuł ten ma szczególne właściwości, podczas gdy wszystkie podobne środki spożywcze takie posiadają. Pakowanie tego mleka w folię jako jedynego mleka UHT na polskim rynku nie uprawnia do zamieszczania w oznakowaniu słowa „długoterminowe" tylko po to, aby odróżnić je od pasteryzowanego powszechnie pakowanego w folię – stwierdził organ. Sposób odróżnienia tego produktu od mleka pasteryzowanego pakowanego w folię można uzyskać bez użycia określenia „długoterminowe".

W ocenie inspekcji spółdzielnia wprowadziła do obrotu partię artykułów niespełniającą wymagań jakości handlowej. Stanowisko niekorzystne dla spółdzielni podzielił główny...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10081

Wydanie: 10081

Spis treści
Zamów abonament