Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Melodie dla firm

01 września 2015 | Kultura | Jacek Cieślak
David Gilmour wykorzystał w swoim utworze sygnał usłyszany na dworcu kolejowym  w Aix-en-Provence
autor zdjęcia: Piotr Nowak
źródło: Fotorzepa
David Gilmour wykorzystał w swoim utworze sygnał usłyszany na dworcu kolejowym w Aix-en-Provence

Na skrzyżowaniu muzyki i marketingu rozwija się audiobranding.

W lipcu odbyła się premiera „Rattle That Lock", pierwszego singla z nowej płyty gitarzysty Pink Floyd Davida Gilmoura. Każdy, kto podróżował po Francji koleją lub odwiedził jeden z francuskich dworców, słuchając tej piosenki, mógł przeżyć déjà vu. Takie wrażenie wywołują pierwsze takty „Rattle That Lock".

– Na stacji w Aix-en-Provence usłyszałem sygnał towarzyszący zapowiedziom pociągów – wyjaśniał David Gilmour. – Bardzo mi się spodobał i nagrałem go na iPhonie. Stał się punktem wyjścia do skomponowania „Rattle That Lock".

Pierwszy na świecie

Ten dżingiel dla kolei skomponował Michael Boumendil. Francuz fotografuje się z gitarą akustyczną, ale nie jest liderem żadnego zespołu, przedstawia się jako „sound designer", czyli projektant dźwięków. Nie tworzy dla muzyków, lecz dla koncernów, które chcą być rozpoznawane poprzez logo, slogany reklamowe i sygnały dźwiękowe.

To Boumendil jest pionierem zjawiska określanego jako...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10232

Wydanie: 10232

Spis treści
Zamów abonament