Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bunt przeciwko cyfrowym reklamom zmieni internet

14 września 2015 | Ekonomia
Rynek reklamy mobilnej i jego udział w wydatkach na reklamę w sieci
źródło: Rzeczpospolita
Rynek reklamy mobilnej i jego udział w wydatkach na reklamę w sieci

Ruch Apple'a, umożliwiający blokowanie reklam poprzez system iOS9, wpisuje się 
w rosnącą niechęć internautów do oglądania reklam w sieci. Portale już szukają wyjścia awaryjnego.

magdalena lemaŃska

Decyzja Apple'a o tym, by najnowsza wersja jego systemu operacyjnego iOS9 umożliwiała blokowanie reklam, zaskoczyła rynek. – Apple podjął decyzję trochę dla nas niezrozumiałą – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes organizacji IAB Polska, która zrzesza firmy działające w sieci. Jak dodaje, krótkoterminowe konsekwencje tego ruchu poniosą wydawcy internetowi, ale w dalszej perspektywie zmiany odczują także internauci, którzy do tej pory umożliwiali wydawcom internetowym utrzymywanie ich witryn, bo oglądali reklamy opłacane przez reklamodawców.

Starcie z Google

Ruch Apple'a można odczytać na kilka sposobów. Na pewno jako starcie z Google (właścicielem konkurencyjnego dla iOS systemu Android), które niedawno wdrożyło nowy algorytm wyszukiwania...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10243

Wydanie: 10243

Spis treści
Zamów abonament