Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konserwatyzm się nie sprawdzi

06 października 2015 | Ekonomia
Jeffrey Sachs, ekspert z dziedziny ekonomii rozwoju z Uniwersytetu Columbia
źródło: materiały prasowe
Jeffrey Sachs, ekspert z dziedziny ekonomii rozwoju z Uniwersytetu Columbia

Nowoczesna firma musi być innowacyjna, uczciwa, odpowiedzialna, odważna i... doceniająca rolę rządu.

Grzegorz Siemionczyk

Takie cechy firmy, która chce odnosić sukcesy we współczesnym świecie, wymienili uczestnicy debaty „Nowe modele biznesu na nowe czasy", która odbyła się podczas sopockiego Europejskiego Forum Nowych Idei.

Kro powinien finansować badania?

– Zmienność to stała, zmienną jest zaś twój biznes – tak konieczność elastyczności firm tłumaczył Alexander Manu, wykładowca Rotman School of Management przy Uniwersytecie w Toronto. Według niego podstawowymi cechami współczesnych firm powinna być odwaga i wizja. Jak jednak zauważył Adam Czyżewski, główny ekonomista PKN Orlen, takie podejście do biznesu firmom utrudniać może struktura własnościowa. – Inwestorom może się nie podobać to, że firma angażuje się w badania i rozwój, inwestując dużo w projekty, które mogą nie przynieść skutków – powiedział.

Dlatego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10262

Wydanie: 10262

Spis treści
Zamów abonament