Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rynek wina wciąż z potencjałem

29 lutego 2016 | Ekonomia
Amerykańskie marki winiarskie najbardziej popularne nad Wisłą
źródło: Rzeczpospolita
Amerykańskie marki winiarskie najbardziej popularne nad Wisłą

Polska kusi producentów gronowych trunków. Tylko w 2015 r. ich sprzedaż urosła o 7 proc.

Beata Drewnowska

– Polska jest jednym ze strategicznych dla nas krajów. Spodziewamy się, że w tym roku zwiększymy tutaj sprzedaż o 50 proc. – mówi Pedro Lufinha, dyrektor generalny winiarni Quinta da Alorna z portugalskiego regionu Tejo.

Jeżeli tak się stanie, Polska – otwierająca na koniec 2015 roku drugą dziesiątkę rynków eksportowych tej firmy – awansuje w tym roku na miejsce piąte. Będą nas wyprzedzać ją już tylko Chiny, Szwecja, Brazylia i Holandia.

Gonimy czołówkę

Quinta da Alorna nie jest jedyną winnicą z Tejo, która widzi duży potencjał w polskim rynku. Nasz kraj jest jednym z kilku rynków, gdzie Comissao Vitivinícola Regional do Tejo (CVR Tejo), stowarzyszenie zrzeszające tamtejszych winiarzy, prowadzi od ubiegłego roku działania promocyjne.

– Polska jest dla nas atrakcyjna, ponieważ jest dużym rynkiem, a Polacy dopiero zaczynają interesować się winem, więc jego konsumpcja będzie rosła – wyjaśnia Giovanni Nigra, właściciel...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10382

Wydanie: 10382

Spis treści
Zamów abonament