Przełomowy rok wirtualnej rzeczywistości
Globalne wydatki na okulary do przebywania w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości wzrosną w ciągu najbliższych czterech lat ponadtrzydziestokrotnie. Na rynku przybywa nowych modeli. magdalena lemańska
Po tegorocznym debiucie Oculus Rift i HTC Vive, których producenci stworzyli zupełnie nową kategorię okularów VR (umożliwiających odtwarzanie obrazów z wirtualnej rzeczywistości – „virtual reality", stąd VR) z najwyższej półki, branża czeka jeszcze na przynajmniej jedno wydarzenie tego typu.
Ważnym debiutem będzie start sprzedaży okularów Sony PlayStation VR, które mają trafić na rynek jesienią wraz ze specjalną nową wersją konsoli PS (trwa już ich przedsprzedaż, także w Polsce).
Do grania i do pracy
Z kolei zwolennicy technologii rozszerzonej rzeczywistości („augmented reality", AR), czyli takiej, która pozwala na obraz rzeczywisty nakładać wirtualne elementy (dlatego wykorzystywana jest chociażby w wirtualnych sklepowych przymierzalniach) czekają na wprowadzenie do sprzedaży okularów HoloLens Microsoftu oraz ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta