Siła marki zależy od opinii klientów
Social CRM | Lojalność konsumentów przekłada się na przychody i zyski firm. BARBARA MEJSSNER
Programy do zarządzania relacjami z klientami coraz częściej posiadają funkcje automatyzujące działania związane z obserwowaniem klientów w mediach społecznościowych i analizowaniem ich zachowań. Rynek takich systemów rośnie co roku o kilkanaście procent.
Media społecznościowe zdobyły silną pozycję jako nowa forma komunikacji, co ma daleko idące konsekwencje dla współczesnych przedsiębiorstw. Portale te mogą pozytywnie lub negatywnie wpływać na opinię społeczną i wartość marki. Rodzi to coraz silniejszą potrzebę i wręcz konieczność kształtowania obrazu przedsiębiorstwa w social mediach oraz prowadzenia tam różnego typu działań (takich jak obsługa klienta, pomoc techniczna).
Dlatego też coraz częściej w systemach do zarządzania relacjami z klientami (Customer Relationship Management) pojawiają się funkcje pozwalające na śledzenie ruchu na profilach firmowych oraz monitorowanie i sprawdzanie reakcji klientów na dany produkt lub kampanię reklamową. Takie systemy otrzymały nawet swoją nazwę: Social CRM. Firma analityczna Gartner, definiując ten termin, określiła Social CRM jako „strategię wykorzystania społeczności do obsługi klientów, sprzedaży...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta