Relacje z klientami wsparte technologiami
Biznes | Przyspieszony rozwój technologii zrewolucjonizował CRM BARBARA MEJSSNER
Popyt na oprogramowanie CRM nie słabnie. W tym roku wartość tego rynku ma sięgnąć 36 mld dol. – wynika z szacunków analityków firmy badawczej Gartner.
Dzisiejsze oprogramowanie CRM to systemy zupełnie inne niż te sprzed kilkunastu czy nawet kilku lat. Przyspieszony rozwój technologii bardzo je zmienił. Jeśli chodzi o sposób użytkowania systemu, widoczna jest tendencja do coraz częstszego zakupu tych rozwiązań w modelu usługowym, w którym użytkownik otrzymuje dostęp do aplikacji za pomocą przeglądarki i opłaca stały abonament za korzystanie z niej.
Gartner przewiduje, że rynek tradycyjnych systemów CRM wzrośnie do 2017 roku o 14,8 proc., podczas gdy przychody z systemów CRM online zwiększą się o 22,6 proc. Rosnąca sprzedaż rozwiązań w modelu Software as a Service (SaaS – oprogramowanie jako usługa) wiąże się z tym, że jest to dla firm bardzo wygodne rozwiązanie stwarzające dużo mniejsze ryzyko inwestycji w oprogramowanie. Nic zatem dziwnego, że wdrożenia oparte na chmurze będą do końca 2016 r. stanowiły 50 proc. wszystkich implementacji CRM.
Nowa, mobilna rzeczywistość...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta